BioShock var ett nydanande spel på många sätt. Framför allt var det atmosfäriskt, spännande och vackert. Miljöerna var spelets starkaste kort. BioShock 2 utmålades först som en prequel men blev i själva verket en ren uppföljare. Egentligen ungefär lika bra, men inte alls lika överraskande. Vi hade ju sett nästan allt tidigare.

Nu är det tredje spelet under utveckling och precis som vid utvecklingen av det första spelet är det Ken Levine som står vid rodret. Den här gången ska det utspela sig före det första BioShock. Skillnaderna är dessutom betydligt större än så. BioShock Infinite utspelas inte på havsbottnen utan på 10 000 meters höjd i den flygande staden Columbia.

I vanlig ordning har Irrational Games snickrat ihop en medryckande trailer. Jag är redan frälst. Arkitekturen känns igen trots att den denna gång är placerad högt ovan molnen i stället för på havets botten. Om vi bara får utforska mer än skjuta denna gång kan BioShock Infinite bli det definitiva BioShock-spelet.

(Visited 31 times, 1 visits today)